آیا پاک کننده های پوست مضر هستند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری و آدرس majallehkhabari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 57
:: باردید دیروز : 94
:: بازدید هفته : 57
:: بازدید ماه : 7618
:: بازدید سال : 38607
:: بازدید کلی : 102106

RSS

Powered By
loxblog.Com

آیا پاک کننده های پوست مضر هستند؟
شنبه 29 بهمن 1401 ساعت 7:17 | بازدید : 471 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

پاکسازی پوست یکی از درمان های غیرتهاجمی برای زیباسازی، بازسازی و کاهش بیماری های پوستی است. به این ترتیب سلول های مرده و لایه شاخی اپیدرم و همچنین آلودگی های سطح پوست از بین رفته و ظاهری شفاف و زیبا به پوست می بخشد. با توجه به اینکه هیچ درمان شناخته شده ای تا به امروز نمی تواند کاملا بی ضرر باشد، به غیر از آنچه در دوره پیشرفته پاکسازی پوست خود توضیح دادیم، در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا تمیز کردن پوست واقعا خطرناک است؟
قبل از هر چیز بهتر است به فواید پاکسازی پوست نگاهی بیندازید و سپس فواید آن را با نتایج آن مقایسه کنید.

 

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


فواید پاکسازی پوست
سطحی ترین قسمت پوست صورت شامل لایه شاخی یا بافت مرده است. وظیفه اصلی این لایه محافظت از لایه های زیرین پوست در برابر آلاینده های محیطی مانند میکروب های بیماری زا، اشعه های مضر خورشید، گرد و غبار و آلودگی است.
از طرفی ضخامت بیش از حد این لایه شاخی می تواند اکسیژن رسانی را کاهش داده و منجر به بی حسی پوست شود. مراقب باشید، چندین لایه سلول مرده و مرده پوست برای جلوگیری از نفوذ میکروارگانیسم ها به لایه های زیرین پوست مورد نیاز است. بنابراین تمیز کردن پوست شامل حذف کامل این لایه نمی شود.
پاکسازی پوست با کاهش بافت های مرده اضافی پوست باعث بازسازی پوست، حفظ نرمی و کشسانی و اکسیژن رسانی به بافت زنده پوست، درم می شود. این ماهیچه زنده حاوی کلاژن و پروتئین است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می بخشد.


برای پاکسازی پوست و درمان آکنه یا جوش صورت، جوش و لک در دوران بارداری توصیه می شود.
یکی از عوامل ایجاد آکنه به ویژه جوش های سرسیاه، ترکیب سبوم با اکسیژن موجود در هوا است. در هنگام پاکسازی پوست، چربی سطح اپیدرم کنترل می شود که در نتیجه احتمال بروز آکنه و جوش های سرسیاه کاهش می یابد. همچنین با این روش رفع جوش های سرسیاه و سرسفید به روشی مناسب و بدون مشکل انجام می شود.
افزایش خون رسانی عمیق یکی از مزایای مهم پاکسازی صورت است. در طول فرآیند پاکسازی، مالش دایره ای مواد لایه بردار روی صورت، خون رسانی موثر به بافت های پوست زیرین را تضمین می کند.


مراحل پاکسازی صورت
اولین مرحله کندر است که به آبرسانی و صاف شدن سطح پوست کمک می کند و چسبندگی سلول های قرنیه شده روی سطح پوست را کاهش می دهد که به ریختن بافت های مرده و روشن شدن پوست کمک می کند.
مرحله دوم یا لایه برداری و اسکراب پوست شامل مالیدن پوست با مواد لایه بردار. در این مرحله مواد لایه بردار به صورت دایره ای بر روی پوست ماساژ داده می شود و منجر به خون رسانی به پوست می شود.
پس از این دو مرحله، پوست آماده دریافت مواد مغذی است. مرحله سوم شامل استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده است. همچنین در این مرحله از ماسک های صورت برای رفع آلودگی، تامین ویتامین و آبرسانی استفاده می شود.


نتایج شستشوی پوست صورت
همانطور که گفتیم، هیچ یک از روش های شناخته شده درمانی نمی تواند کاملاً ایمن و بدون مشکل باشد. پاکسازی پوست یکی از قدیمی ترین روش های زیبایی غیر جراحی است که علاوه بر پاکسازی پوست، به افزایش گردش خون در پوست، کاهش بیماری های پوستی و رطوبت رسانی و تغذیه پوست کمک می کند.
یکی از مهم ترین نکات برای پاکسازی پوست افزایش آگاهی از مراحل و روش هاست.

از آنجایی که برخی افراد قبل از کسب آگاهی کامل از روش پاکسازی صورت شروع به خوددرمانی می کنند، می توانند عوارضی برای پوست خود ایجاد کنند. به عنوان مثال، در هنگام تمیز کردن پوست خانه با محصولات شیمیایی، عوارض جانبی مانند التهاب پوست، لکه ها و لایه برداری سطح پوست یا حساسیت به محصولات استفاده شده ممکن است رخ دهد.


علاوه بر این، در بسیاری از موارد، پاکسازی صورت به تنهایی مشکلات جدی پوستی مانند آکنه یا جوش را به طور کامل درمان نمی کند.
یکی دیگر از عوارض تمیز کردن این است که پوست پس از درمان به نور خورشید، برخی از لوازم آرایشی و حتی لمس بسیار حساس می شود.
اگر تکنسین درمانگر در فرآیند پاکسازی پوست مهارت کافی نداشته باشد، به خصوص در افرادی که پوست حساس و لطیف دارند، احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد.


پس از لایه برداری، منافذ ممکن است برای چند روز بزرگتر شوند.
همچنین در موارد نادری، مواد لایه بردار مورد استفاده برای پاکسازی پوست می توانند مشکلات پوستی مانند تبخال و سایر واکنش های آلرژیک مانند لکه های قرمز یا بثورات پوستی را افزایش دهند. اگر پوست شما لک شده، آفتاب سوخته، فعال و دارای زخم های عفونی است، فراموش نکنید که بهتر است لایه برداری نکنید.
پاکیزگی یک عنصر کلیدی در هر درمانی است هنگام تمیز کردن پوست، استفاده از عطرها و محصولات ناخوشایند می تواند باعث رشد باکتری در صورت و ایجاد زخم و آکنه شود.


آیا پاکسازی پوست در دوران بارداری خطرناک است؟
با توجه به آنچه گفتیم، بخش مهمی از پاکسازی پوست شامل استفاده از بخور و مواد مغذی است. استفاده از این مواد به تنهایی مشکلی در دوران بارداری ایجاد نمی کند.
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام تمیز کردن صورت در دوران بارداری به آن توجه کنید، استفاده از مواد ارگانیک به جای مواد شیمیایی است. با این حال، قبل از شروع تمیز کردن صورت خود باید با پزشک مشورت کنید و وضعیت خود را توضیح دهید، زیرا برخی از محصولات ملایم حاوی ترکیبات سویا می توانند اثرات استروژنی داشته باشند (با خواص تراتوژن و جهش زایی در جنین، به ویژه در سه ماهه اول). حاملگی) برای سلامت مادر و کودک مضر است.


کشیدن طولانی مدت صورت می تواند تنفس مادر را مختل کند، بنابراین در دوران بارداری از سیگار کشیدن طولانی مدت استفاده کنید.
اگر از روش‌های اضافی (دیگر روش‌های آرایشی مانند RF) در کنار پاکسازی پوست استفاده می‌کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که نور درمانی، پرتودرمانی و درمان‌های تهاجمی در دوران بارداری می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند.خطر. به خودی خود یا در نوزاد، بنابراین قبل از انجام یک روش بارداری با پزشک خود مشورت کنید.


به طور کلی آیا پاکسازی پوست مضر است؟
همانطور که در بالا توضیح داده شد، با توجه به اینکه هیچ یک از درمان های شناخته شده نمی تواند کاملا بی ضرر باشد، پاکسازی پوست نیز عوارض جانبی جزئی و موقتی دارد که خیلی سریع برطرف می شود. بنابراین نباید به شایعات منتشر شده در برخی منابع درباره آن توجه کنید. فاطمه حبشی

 

 




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: